سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمپرسور باد یا پمپ باد

کمپرسور باد یا پمپ باد 

کمپرسور باد وظیفه ایجاد تراکم در مخزن باد را دارد و همچنین تخلیه مخزن هوا نیز از وظایف کمپرسور باد محسوب میشود. کمپرسور هوا که به آنها کمپرسور باد هم گفته می‌شود برای تنظیم باد چرخ های ماشین های سواری و یا ماشین های سنگین یا هر چرخ دیگر، اتصال به پیستوله رنگ پاش بادی، برای تامین باد مورد نیاز منگنه کوب بادی، میخکوب بادی و هر نوعی از ابزار و  تجهیزات بادی مورد استفاده واقع می شود.

پمپ باد یا موتور باد که در زبان عامیانه معروف است، در سایز های مخزن و توان‌های متفاوتی تولید شده است که هر کدام در جایگاهی کاربردهای خاص خود را دارند. مخزن های کوچکتر برای استفاده‌های خانگی ( کمپرسور باد خانگی ) و مواردی که به حمل و نقل نیاز دارد ( بدلیل سهولت در حمل و نقل ) مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپرسور باد در اندازه‌های بزرگ برای استفاده‌های صنعتی و مکان‌های ثابت مثل تعویض روغنی‌ها و آپاراتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا موتور های باد بزرگ با مخازن بزرگ ساخته شمی شوند و وزن بسیار سنگینی دارند، به همین دلیل امکان حمل نقل آنها به راحتی وجود نخواهد داشت.

کمپرسور باد سایلنت یا کمپرسور باد بیصدا

کمپرسور های باد در دو نوع در بازار موجود می باشند.کمپرسور های باد معمولی که نسبتا صدای تولید شده آنها بسیار زیاد می باشد و برای استفاده در مکان های بسته و خانگی نامناسب می باشند. و نوع دوم کمپرسور های باد سایلنت یا کمپرسور باد بی صدا که صدای تولید شده آنها بسیار کمتر می باشد و همچنین مخزن آنها مانند پمپ باد معمولی دارای روغن نمی باشد. به همین دلایل کمپرسور باد سایلنت بیشتر برای استفاده در مکان هایی که ایجاد سر و صدای کمتر اهمیت دارد استفاده می شوند مانند مطب های دندانپزشکی و بیمارستان ها و مکان های که در یک ساختمان بسته استفاده می شوند.

جهت افزایش کارایی و طول عمر کمپرسور هوا بهتر از واحد مراقبت یا رطوبت گیر ها استفاده نمایید.

ویدئو های زیر کمپرسور باد متابو را نشان می دهند. برند متابو یک برند آلمانی بسیار با کیفیت است که کمپرسور در سایز های مختلف را تولید میکند. در ویدئو های زیر کمپرسور باد 5 کیلویی، کمپرسور باد 24 کیلویی و کمپرسور باد متابو 50 کیلویی را می بینید.

کمپرسور باد 5 کیلویی متابو 

کمپرسور باد 24 کیلویی متابو